Σε κεντρικό επίπεδο γίνονται συζητήσεις για την διοικητική αναδιάρθρωση της χώρας ,εκείνο όμως που είναι γνωστό ΜΕΧΡΙ ΣΉΜΕΡΑ είναι πρόταση του παρελθόντος του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την χωροταξική κατανομή των νέων Δήμων που έχει υιοθετηθεί από την ΚΕΔΚΕ ως βάση συζητήσεως.
Τι τελικά θα ισχύσει; Θα παραμείνει ο σημερινός διαχωρισμός των Νομών η θα έχουμε και εκεί παρεμβάσεις ;
θα αναμένουμε να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της η νέα κυβέρνηση .
Μέσα από την πρόταση της κυβέρνησης θα πρέπει να δοθούν ρεαλιστικές και εφικτές προτάσεις για την ΤΑ που θα την καταστούν αποτελεσματική και χρήσιμη για τον πολιτη .
Και ο χώρος της Τ.Α σήμερα χαρακτηρίζεται από κακοδιοίκηση και διαφθορά, μέσα από την όποια χωροταξική-διοικητική αναδιάρθρωση πρέπει να προκύψει το ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ κτύπημα σε αυτή τη μάστιγα που δυναστεύει τον πολίτη και ταλανίζει τη χώρα.
Αν μέσα από την νέα αναδιάταξη δεν προκύψει η ενίσχυση των μηχανισμών και των συστημάτων ελέγχου και αυτοελέγχου τόσο στην κεντρική διοικηση όσο και στην τοπική αυτοδιοίκηση, με ουσιαστικότερο και αποτελεσματικότερο έλεγχο από τις Περιφέρειες στους ΟΤΑ και την εισαγωγή του ελέγχου στις δημοτικές επιχειρήσεις, τότε το αποτέλεσμα θα είναι μηδενικό.
Οι Δήμοι στο πλαίσιο της Ελληνικής Πολιτείας έχουν δεδομένη συνταγματική αποστολή. Τη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων σε καθεστώς διοικητικής αυτοτέλειας και άμεσης δημοκρατικής νομιμοποίησης, δηλαδή απολαμβάνουν κατ ουσία πολιτική αυτοτέλεια για να διοικούν τις τοπικές υποθέσεις προς όφελος της τοπικής κοινωνίας που αντιπροσωπεύουν.
Η διοικητική ανασυγκρότηση για να είναι συνυφασμένη με το συνταγματικό πλαίσιο πρέπει να στοχεύει στην ενίσχυση της διοικητικής αυτοτέλειας, βασικό διακύβευμα της οποίας είναι η διοικητική αποτελεσματικότητα .
Πως θα επιτευχτεί διοικητική αποτελεσματικότητα για τις τοπικές υποθέσεις αν δεν επιτευχτεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υποδομών-επικοινωνιών ; με τι πόρους;
Η νέα διοικητική δομή πρέπει να θεμελιωθεί στην αξιολόγηση της προηγηθείσας το 1997 εφαρμογής του Προγράμματος «Ιωάννης Καποδίστριας». Δηλαδή πρέπει να λάβει υπόψη τα αποτελέσματα εκείνης της μεταρρύθμισης, κυρίως σε δύο κατευθύνσεις: Γιατί δεν επαρκούν οι υφιστάμενες διοικητικές μονάδες για να επιτύχουν τους στόχους της μεταρρύθμισης εκείνης, που ήταν η Ισχυρή Πρωτοβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση και ποιες ατέλειες ή αστοχίες είχε εκείνη η μεταρρύθμιση έτσι ώστε να μην επαναληφθούν.
Οι νέοι, διευρυμένοι Δήμοι πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο σχεδιασμού ως προς το διοικητικό και πολιτικό τους σύστημα, έτσι ώστε η διεύρυνση της διοικητικής μονάδας και του κύκλου της πολιτικής αντιπροσώπευσης να μην μειώνει την προσβασιμότητα του πολίτη στις διαδικασίες λήψης των αποφάσεων. Απαιτείται αλλαγή του κώδικα των Δήμων ,και αλλαγή στην διαδικασία αντιπροσωπευτικότητας των αιρετών επί το αναλογικότερο
Η νέα διοικητική διαίρεση πρέπει να λάβει υπόψη την ιστορική και πραγματική γεωγραφική ενότητα που ανταποκρίνεται στους στόχους της νέας μεταρρύθμισης .
Μέχρι να οριστικοποιηθούν οι προτάσεις της κυβέρνησης ας δούμε την πρόταση του Ι.Τ.Α για την Αιτωλ/νια : Η πρόταση έχει δυο σενάρια ,έαν με 8 δήμους και ένα με 7 δήμους
ως 8 δήμο το πρώτο σενάριο παρουσιαζει τους δήμους Αποδοτιας,Πυλήνης και Πλατάνου ,τον ορεινό όγκο της επαρχιας Ναυπακτίας.
ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ Πρόταση 2
1 ΔΗΜΟΥ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΙΝΑΧΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΦΥΤΕΙΩΝ
2 ΔΗΜΟΥ ΑΝΑΚΤΟΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΕΚΡΟΠΙΑΣ
3 ΔΗΜΟΥ ΑΛΥΖΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΔΕΩΝΟΣ
4 ΔΗΜΟΥ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΠΟΔΟΤΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
ΔΗΜΟΥ ΠΛΑΤΑΝΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΥΛΛΗΝΗΣ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΕΙΑΣ3 ΔΗΜΟΥ ΑΛΥΖΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΔΕΩΝΟΣ
4 ΔΗΜΟΥ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΠΟΔΟΤΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
5 ΔΗΜΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΤΙΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΡΑΒΟΛΑΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΡΑΚΑΜΠΥΛΙΩΝ
ΔΗΜΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ
6 ΔΗΜΟΥ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΡΑΚΥΝΘΟΥ
ΔΗΜΟΥ ΙΕΡΑΣ Π ΜΕΣΟΛΟΓ ΔΗΜΟΥ ΟΙΝΙΑΔΩΝ
7 ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΚΡΥΝΕΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου