Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 11-01-2010

  Συνεδριάζει τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010 στις 18:00 μ.μ. το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας (αίθουσα Ν.Σ., Διοικητήριο, Μεσολόγγι). και με θέμα Αντιρριώτικου ενδιαφέροντος.
Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης της συνεδρίασης είναι τα εξής 
        Συζήτηση – σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11, παρ. 5 του Κανονισμού Λειτουργίας του Νομαρχιακού Συμβουλίου – της επερώτησης του Νομαρχιακού Συμβούλου κ. Σολτάτου Γεωργίου, περί της συμμετοχής της Ν.Α. Αιτωλ/νίας σε διάφορες εκθέσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού.
         Γνωμοδότηση του Ν.Σ. επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου με τίτλο: «Αποχέτευση και εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων του οικισμού Μενιδίου του Δήμου Μενιδίου στο Νομό Αιτωλ/νίας».
      Εισηγητής: Ο κ. Καπώνης Δημοσθένης.
      Γνωμοδότηση του Ν.Σ. επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου με τίτλο: «Μονάδα παραγωγής βαμβακερού νήματος και υφάσματος» ιδιοκτησίας «Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου ΑΒΕΕ», που βρίσκεται επί της δημοτικής οδού Ναυπάκτου – Σκάλας εκτός οικισμού του Τοπικού Διαμερίσματος Λυγιάς του Δήμου Ναυπάκτου Νομού Αιτωλ/νίας, επί γηπέδου έκτασης 27.574,75 τ.μ..
      Εισηγητής: Ο κ. Καπώνης Δημοσθένης.

         Γνωμοδότηση του Ν.Σ. επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου με τίτλο: «Μονάδα ξήρανσης και αποθήκευσης καλαμποκιού και μονάδα παραγωγής ζωοτροφών δυναμικότητας 20 τόνων ημερησίως ή 6.000 τόνων ετησίως, συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 779,35 KW», που βρίσκεται στη θέση «Βάλισσα» κτηματικής περιφέρειας του Τοπικού Διαμερίσματος Λεσινίου του Δήμου Οινιάδων Νομού Αιτωλ/νίας, επί γηπέδου δασικής έκτασης 44.762,89 τ.μ. ιδιοκτησίας της «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Μεσολογγίου – Ναυπακτίας».
      Εισηγητής: Ο κ. Καπώνης Δημοσθένης.

         Απόφαση του Ν.Σ. σχετικά με την έκφραση άποψης του Σώματος – κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 13 της αριθ. 292313/2622/3-07-2009 Κ.Υ.Α. και με βάση τις σχετικές απόψεις της Δ/νσης Αγροτικής Ανάπτυξης – επί της σκοπιμότητας της επένδυσης με τίτλο «Εκσυγχρονισμός σφαγείου» στη θέση «Χαλιάδες» του Δήμου Νεάπολης Νομού Αιτωλ/νίας και φορέα επένδυσης την επιχείρηση με την επωνυμία «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΣΦΑΓΕΙΑ ΑΧΕΛΩΟΥ Α.Ε.» .
      Εισηγητής: Ο κ. Λύτρας Ιωάννης.

         Τροποποίηση της αριθ. 10/2009 απόφασης του Ν.Σ., όπως αυτή τροποποιήθηκε με την αριθ. 80/2009 όμοια και ισχύει σήμερα, περί έκδοσης ψηφίσματος και διάθεσης ποσού 30.000 ευρώ για την προμήθεια ιατροφαρμακευτικού υλικού για λογαριασμό του παλαιστινιακού λαού
      Εισηγητής: Ο κ. Κατσούλης Παναγιώτης .

         Γνωμοδότηση του Ν.Σ. επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου με τίτλο: «Βελτίωση οδού πρόσβασης ΧΥΤΑ 2ης Γεωγραφικής Ενότητας Νομού Αιτωλ/νίας».
      Εισηγητής: Ο κ. Καπώνης Δημοσθένης.

         Γνωμοδότηση του Ν.Σ. επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου με τίτλο: «Μονάδα επεξεργασίας και τυποποίησης γάλακτος δυναμικότητας 50 τόνων γάλακτος την ημέρα σε γήπεδο εμβαδού 20.137,41 τ.μ. ιδιοκτησίας «ΑΜΦΙΓΑΛ Α.Ε.», στη θέση «Φαλαγγιές» του Τοπικού Διαμερίσματος Κεχρινιάς του Δήμου Αμφιλοχίας Νομού Αιτωλ/νίας».
      Εισηγητής: Ο κ. Καπώνης Δημοσθένης.

         Γνωμοδότηση του Ν.Σ. επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου με τίτλο: «Γραμμή Μεταφοράς (Γ.Μ.) 400 KV Σύστημα (Αθήνα – Αχελώος) – Σ/Ζ Αντιρρίου – ΚΥΤ Πατρών και ΚΥΤ 400/150 KV Πατρών».
      Εισηγητής: Ο κ. Καπώνης Δημοσθένης.

         Απόφαση του Ν.Σ. περί αποδοχής πίστωσης ποσού 200.000 ευρώ που αφορά τη συντήρηση του οδικού δικτύου του Δήμου Αλυζίας Νομού Αιτωλ/νίας.
      Εισηγητής: Ο κ. Πετρόπουλος Χρήστος.

         Γνωμοδότηση του Ν.Σ. επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου με τίτλο: «Ανανέωση Περιβαλλοντικών Όρων υφιστάμενου Σπαστηροτριβείου – Πλυντηρίου αδρανών υλικών και μονάδα παραγωγής ετοίμου σκυροδέματος ιδιοκτησίας της «ΒΟΛΑΚ ΕΠΕ» που βρίσκεται στη θέση «Ρένα» του Τοπικού Διαμερίσματος Ευηνοχωρίου του Δήμου Μεσολογγίου Νομού Αιτωλ/νίας».
      Εισηγητής: Ο κ. Καπώνης Δημοσθένης.

         Γνωμοδότηση του Ν.Σ. επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) που αφορά την ανανέωση και τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας της εταιρίας «Ιχθυοκαλλιέργειες Βόνιτσας Α.Ε.», δυναμικότητας 150 τόνων / έτος σε τσιπούρα και λαβράκι, για την οποία έχει μισθωθεί θαλάσσια έκταση 10 στρεμμάτων στη θέση «Κακόβραχος» Ακρωτηρίου Παναγιά, του Δήμου Ανακτορίου Νομού Αιτωλ/νίας (από αναβολή, σχετική η αριθ. 152/2009 απόφαση Ν.Σ.).
      Εισηγητής: Ο κ. Καπώνης Δημοσθένης.

         Γνωμοδότηση του Ν.Σ. επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου με τίτλο: «Κτηνοτροφική μονάδα δυναμικότητας 132 αγελάδων κρεατοπαραγωγής με τα παράγωγά τους, ιδιοκτησίας Αθανασίου και Ιωάννη Γιγκλά στη θέση «Πατλιά» του Τοπικού Διαμερίσματος Δοκιμίου του Δήμου Αγρινίου Νομού Αιτωλ/νίας.
      Εισηγητής: Ο κ. Καπώνης Δημοσθένης.


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Ν. Α. ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΜΝΗΜΕΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Ν. Α ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΜΝΗΜΕΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ.


Το μήκος του Δυτικού Άξονα που διασχίζει το Νομό Αιτωλοακαρνανίας ανέρχεται σε 126 χιλιόμετρα από τα 186 χιλιόμετρα συνολικού μήκους του έργου.

Παρά το γεγονός ότι τα 2/3 του συνολικού μήκους του έργου διασχίζουν τη γεωγραφική ενότητα της Αιτωλοακαρνανίας, οι προβλεπόμενοι κόμβοι είναι ελάχιστοι και δεν βρίσκονται σε σημεία ώστε να συνδέουν εύκολα τα διαθέσιμα του νομού με την Ιόνια Οδό ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν παρέχουν την ορθή και λειτουργική είσοδο και έξοδο των οχημάτων σε αντίθεση με το οδικό τμήμα Πάτρα- Τσακώνα όπου προβλέπονται 18 κόμβοι σε διάφορα σημεία.
1.Παρατηρήσεις επί του σχεδιασμού της Ιόνιας οδού και διεκδίκηση παράπλευρων – συνοδών έργων του Δυτικού άξονα
Τα διαθέσιμα του Νομού στα Δυτικά Παράλια (ακτές για τουριστική προβολή και πεδιάδες για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα) δεν συνδέονται επαρκώς με το Δυτικό Οδικό άξονα.
Είναι απαραίτητη η ανακατασκευή και μετατροπή της Παλαιάς Εθνικής Οδού σε ένα σύγχρονο τετράιχνο αυτοκινητόδρομο που θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες ταχείας και ασφαλούς μετακίνησης. Ειδικότερα είναι απαραίτητη η ανακατασκευή εκείνου όπου αναπτύσσεται βιοτεχνική και εμπορική δραστηριότητα στην περιοχή που εκτείνεται από τις λίμνες Τριχωνίδα και Λυσιμαχεία έως τον ποταμό Αχελώο.
2. Απαραίτητοι οριζόντιοι Οδικοί Άξονες
2α .Αστακός – Πλατυγιάλι - Κεφαλόβρυσο
2β.Αγρίνιο - Καρπενήσι.
2γ. Σύνδεση κόμβου Αγγελοκάστρου με το Αγρίνιο.
2δ. Οδικός άξονας από κόμβο Κουβαρά- Φυτείες- Μπαμπίνη- Αετός- Μύτικας
2ε. Βελτίωση του υπάρχοντος οδικού άξονα Φυτείες- Μπαμπίνη- Μαχαιρά- Βασιλόπουλο- Καραϊσκάκη- Αστακός.
3. Κάθετοι οδικοί άξονες
Ως παράπλευρο έργο θα πρέπει να κατασκευασθεί το τμήμα Κόμβος Αντιρρίου μέσω παράκαμψης Ναυπάκτου - Κάτω Μακρυνού – Θέρμο. Πρόκειται για ένα μικρό διαγώνιο άξονα ο οποίος θα συνδέσει της περιοχές της Λίμνης Τριχωνίδας και του δήμου Θέρμου με το Δυτικό Άξονα και θα ενισχύσει την πρόσβαση στον ορεινό όγκο της ορεινής Τριχωνίδας και της Ευρυτανίας και θα ωθήσει τον προσκυνηματικό τουρισμό στον Προυσσό.
4. Κατασκευή της Παρατριχώνιας Οδού
5. Συνδέσεις Ιόνιας Οδού με Παραιόνια Οδό , Λευκάδα- Άκτιο- Πρέβεζα
Για την επίτευξη του στόχου σύνδεσης της Ιόνιας με την Παραιόνια οδό και τις περιοχές Λευκάδα, Ακτίο , Πρέβεζα επιβάλλεται
α) η άμεση συμβασιοποίηση και η εκκίνηση κατασκευής του τμήματος Αμβρακία - Άκτιο
β) η προώθηση της κατασκευής του οδικού άξονα Λευκάδα - Άκτιο, δύο άξονες που θα συνδέουν την Ιόνια με την Παραιόνια οδό, το πολιτικό αεροδρόμιο του Ακτίου και την υποθαλάσσια ζεύξη προς Πρέβεζα και θα αποτελούν ένα λειτουργικό οδικό δίκτυο.

Είναι αδήριτη αναγκαιότητα να επισημανθεί ότι στα πλαίσια της κατασκευής της Ιόνιας Οδού είναι απαραίτητη η κατασκευή σηράγγων στη θέση Κλόκοβα, μία ανά κατεύθυνση, οι οποίες να έχουν τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά με τον υπόλοιπο οδικό άξονα.
Ανάδειξη μνημειακών περιοχών
Οι μνημειακές περιοχές τόσο του φυσικού όσο και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος που χρίζουν προστασίας, και ανάδειξης σε εγγείς με το Δυτικό άξονα περιοχές και οι σχετικές δράσεις που προτείνονται είναι οι ακόλουθες:

1) Αρχαίο Θέατρο Μακύνειας (αναστηλωτικές εργασίες και εργασίες βελτίωσης προσπελασιμότητας).






2) Βυζαντινός Ναός Παναξιώτισσας (ναός εξαιρετικού ενδιαφέροντος της υστεροβυζαντινής περιόδου στην περιοχή Χάνια Γαυρολίμνης), εργασίες βελτίωσης προσπελασιμότητας
3) Εργασίες ανάδειξης και προσπελασιμότητας στην Αρχαία Χαλκίδα στη θέση Κάτω Βασιλική.
4) Αρχαιολογικός χώρος Καλυδώνας (μνημείο 1100- 1000 π.Χ.)
4α Ανάγκη ανάδειξης θεάτρου Καλυδώνας.
4β Ανάγκη συνέχισης αποκαλυπτικών και σωστικών εργασιών στον ευρύτερο χώρο της πόλης της αρχαίας Καλυδώνας.
5) Ρωμαϊκές Θέρμες (μνημείο 2ου μ.Χ. αιώνα, αναστηλωμένο σε απόσταση 1 χιλιομέτρου νοτίως του Άξονα της Ιόνιας Οδού στη θέση Άγιος Ιωάννης Μεσολογγίου), εργασίες βελτίωσης προσπελασιμότητας
6) Αρχαία Πλευρώνα (μνημείο 2 φάσεων, νεότερη φάση 4ος π.Χ αιώνας) σε απόσταση 500 μέτρων από τον άξονα της Ιόνιας Οδού.
6α Ενίσχυση αναστηλωτικού έργου του περιτοιχίσματος της αρχαίας πόλης.
6β Ενίσχυση αναστηλωτικού έργου στην αρχαία αγορά και στο δίκτυο οδοποιίας του οικισμού.
6γ Ενίσχυση αναστηλωτικού έργου του αρχαίου θεάτρου
7) Βυζαντινοί ναοί περιοχών Σταμνάς και Μάστρου – επιτακτική είναι η ανάγκη εκτέλεσης σωστικών εργασιών στους παρακάτω ναούς
7α Ιερός Ναός Αγίου Ιωάννη στην επισκοπή Μάστρου (μνημείο 8ου αιώνα μ.Χ)
7β Παναγία Λεσινιώτισσα (Βυζαντινός Ναός 13ου αιώνα μ.Χ)
7γ Σταμνά «Δύο Εκκλησιές»- 10ος αιώνας
Ναός Αγίου Γεωργίου- 13ος αιώνας
Ναός Αγίων Θεοδώρων 9ος αιώνας
8) Αρχαιολογικός χώρος Αμφιλοχικού Άργους.
8α Εξασφάλιση εύκολης πρόσβασης
8β Ενίσχυση ανασκαπτικών και αναστηλωτικών εργασιών του αρχαίου Θεάτρου.
9) Συνέχιση ανασκαφών και αποκατάσταση του Θεάτρου της Αρχαίας Στράτου και ανάδειξη του ναού του Στρατίου Διός.
11) Αρχαιολογικός χώρος Αγγελοκάστρου και Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου (Βυζαντινά μνημεία 13ου αιώνα) σωστικές εργασίες και βελτίωσης προσπελασιμότητας
12) Συνέχιση των ανασκαπτικών εργασιών στην περιοχή του Αρχαίου Θεάτρου των Οινιαδών «Τρίκαρδος».
13) Άγιος Στέφανος Ριβίου (13ος αιώνας), βελτίωση της πρόσβασης.
14)Παλαιοχριστιανικός Ναός της Χώρας στο Ζαπάντι (6ος και 8ος αιώνας μ.Χ) σωστικές εργασίες και βελτίωση πρόσβασης.
15)Άγιος Νικόλαος Κρεμαστός (Μνημείο σε δύο φάσεις 10ος και 13ος αιώνας μ.Χ), σωστικές εργασίες και βελτίωση πρόσβασης.
16) Περιβαλλοντικές αξίες που πρέπει να αναδειχθούν σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό είναι
α)το Φαράγγι της Κλεισούρας,
β) το όρος Βαράσοβα με το αναρριχητικό του πεδίο και τους αρχαιολογικούς του χώρους
γ)το δάσος του Φράξου
δ)το δάσος της Καστανιάς στο Άνω Κεράσοβο.
ε)η Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου
στ) η Λιμνοθάλασσα Αιτωλικού
ζ)οι λίμνες Οζερός και Αμβρακία.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας θα διεκδικήσει την κατασκευή και ανάδειξη των παράπλευρων του Δυτικού Άξονα έργων και μνημειακών περιοχών γιατί τα ανωτέρω δύνανται να αποτελέσουν σημαντικό πολλαπλασιαστή οικονομικής, πολιτιστικής και κοινωνικής ανάπτυξης, τοπικής αλλά και εθνικής εμβέλειας.



Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009

Η ΠΡΟΤΑΣΗ του ΔΗΜΟΥ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ για το ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΤΡΑΣ


ΠΩΣ ΑΠΑΝΤΑ ΤΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟ ΣΤΟ Ρ.Σ ΠΑΤΡΑΣ
«Ο Δήμος Αντιρρίου αφού μελέτησε τις προτάσεις της Β΄ Φάσης της μελέτης "Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προγράμματος Προστασίας Περιβάλλοντος Οικιστικού Συγκροτήματος Πάτρας" (45820/11-11-09 έγγραφο της Δ/νσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Υ.Π.Ε.Κ.Α.) που παρουσιάστηκε στις 24-11-2009 στην αίθουσα του ΤΕΕ Τμήματος Δυτικής Ελλάδας, στην Πάτρα, με πολύ συνοπτικές διαδικασίες, σημειώνει τις κατ’ αρχήν απόψεις του επί των προτάσεων της μελέτης αυτής και κυρίως σε ότι αφορά την περιοχή του Δήμου Αντιρρίου.


Σύμφωνα με την μελέτη :

Το Ρυθμιστικό Σχέδιο του Π.Σ. των Πατρών, είναι το πλαίσιο σχεδιασμού που διαμορφώνει τις βασικές κατευθύνσεις για τις αναπτυξιακές, περιβαλλοντικές, χωροταξικές, και πολεοδομικές επιλογές, για την ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης των Πατρών σε χρονικό ορίζοντα 15 ετών.

Το Αντίρριο μαζί με τη Ναύπακτο, σύμφωνα με την μελέτη αποτελεί το κέντρο – δίπολο της βόρειας ενότητας της περιοχής του Ρυθμιστικού Σχεδίου, η οποία οργανώνεται για να λειτουργήσει ως δευτερεύον κέντρο αστικού πολιτισμικού τουριστικού προορισμού και ειδικότερα τουριστικός προορισμός ενταγμένος στο Δίκτυο Αδριατικής – Ιονίου με έμφαση στον αστικό και θαλάσσιο τουρισμό.

Είναι σημαντικό να αναφερθούμε επιγραμματικά στο ιστορικό του ΣΧΟΟΑΠ Αντιρρίου για να γίνει κατανοητό ποιες προσπάθειες έχουν γίνει μέχρι σήμερα προς αυτήν την κατεύθυνση.

A. Ο Δήμος Αντιρρίου έχει ξεκινήσει από το 2001 τις διαδικασίες σύνταξης ΣΧΟΟΑΠ, αναθέτοντας τη μελέτη σ’ ένα από τα πιο αξιόπιστα Γραφεία Μελετών για θέματα Χωροταξίας και Πολεοδομίας. Ας σημειωθεί ότι η μελέτη ανατέθηκε το 2001 αλλά ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες το 2003. Στο τέλος του 2003 παραδόθηκε η Α Φάση και στα μέσα του 2005 η Β1 φάση. Σε όλο αυτό το διάστημα η διαφάνεια, οι ανοιχτές διαδικασίες, η δημόσια διαβούλευση ήταν κυρίαρχες. Ενώ όλες οι φάσεις τέθηκαν στη διάθεση και την κρίση του Δημοτικού Συμβουλίου, των Δημοτών, και των φορέων της περιοχής. Η Δημοτική αρχή πιστεύει στην αναγκαιότητα και στα οφέλη της μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ, η οποία προέκυψε από συμμετοχικές διαδικασίες ενώ έχουν εξαντληθεί όλες οι ευκαιρίες και οι δυνατότητες για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής κοινωνικής συναίνεσης.

B. Σε σχέση με τις παραπάνω διαδικασίες, το ΣΧΟΟΑΠ του Δήμου μας βρίσκεται στην τελική φάση (ήδη με την προηγούμενη απόφασή του – 131/2009 το Δημοτικό Συμβούλιο παρέλαβε την θεωρημένη, τελική μελέτη) και το κύριο ερώτημα που μας απασχολεί είναι εάν το Ρυθμιστικό, λειτουργώντας σαν υπερκείμενο όργανο, θα καλύψει και θα υπερκεράσει τα αποτελέσματα μιας χρόνιας, κοπιαστικής αλλά ταυτόχρονα ουσιαστικής διαδικασίας όπως αυτής της διαμόρφωσης και ολοκλήρωσης του ΣΧΟΟΑΠ Αντιρρίου, ακυρώνοντας ουσιαστικά όλες τις διαδικασίες που για πάνω από μια 7ετία με πολύ κόπο, προσπάθειες, και έξοδα δρομολογήθηκαν.

Το ερώτημα αυτό προκύπτει καθόσον εμφανίζονται πολλές κατευθύνσεις – προτάσεις του Ρυθμιστικού να έρχονται σε σύγκρουση με τα προβλεπόμενα από το ΣΧΟΟΑΠ Αντιρρίου.

Από την αναλυτική μελέτη των προτάσεων της Β Φάσης του Ρ.Σ. του Π.Σ. των Πατρών, εντοπίζονται κατ’ αρχήν τα εξής :

1. Οι προτάσεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου, ουσιαστικά αποτελούν μια αναγνώριση και καταγραφή των ήδη διαμορφωμένων προγραμμάτων και καταστάσεων για την περιοχή των Πατρών, που σχετίζονται κυρίως με τις ανάγκες του νέου λιμανιού. Αντιθέτως ο προτεινόμενος σχεδιασμός από το Ρυθμιστικό Σχέδιο του Π.Σ. Πατρών, αντιμετωπίζει την περιοχή του Αντιρρίου αλλά και γενικότερα την Βόρεια Ενότητα, πολύ συνοπτικά, επιφανειακά και σε θεωρητικό επίπεδο και δεν λαμβάνει υπόψη τις ήδη διαμορφωμένες – ολοκληρωμένες προτάσεις του Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. Αντιρρίου αλλά και του Γ.Π.Σ. Ναυπάκτου.

2. Όλη η μελέτη στηρίζεται σε αμυντικού χαρακτήρα παρεμβάσεις, οι οποίες δεν βοηθούν στην τακτοποίηση και προστασία του χώρου, αλλά συντηρούν διαμορφωμένες καταστάσεις χωρίς ρύθμιση, με αποτέλεσμα, από την πολεοδομική εκκρεμότητα, να ευνοείται η παρανομία.

3. Ο παράκτιος χώρος της ενότητας Αντιρρίου - Ναυπάκτου, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος, σπαταλημένος από την έλλειψη σχεδιασμού και τις συνέπειες των επιπτώσεων των μεγάλων τεχνικών έργων και δεν χρειάζεται απλώς κατασταλτικές διατάξεις για την προστασία του.

4. Δεν λαμβάνονται υπόψη οι νέες προοπτικές του διευρυμένου Δήμου Ναυπάκτου, εν όψει της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης, ο μεγάλος πληθυσμός και οι νέες ανάγκες σε επίπεδο κεντρικών λειτουργιών. Η περιοχή σχεδιάζεται με πληθυσμιακό μέγεθος για την περιοχή Αντιρρίου – Ναυπάκτου, το οποίο αντιστοιχεί στο σενάριο των τάσεων, και όχι με βάση τις προβλέψεις του Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. – Γ.Π.Σ. και τις κατευθύνσεις της ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ. Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, για ανάπτυξη της περιοχής της πόλης με βάση το Ριζοσπαστικό σενάριο το οποίο προβλέπει τουλάχιστον διπλασιασμό του πληθυσμού. Δεν λαμβάνεται υπ’ όψη για τις εκτιμήσεις των αναγκών της περιοχής και ο δεδομένος παραθεριστικός πληθυσμός του Αντιρρίου αλλά και της ευρύτερης περιοχής.


5. Η μελέτη του Β΄ Σταδίου του Ρυθμιστικού καταδεικνύει ουσιαστικές διαφοροποιήσεις από την Α Φάση σε βαθμό να είναι έως και αντιφατικό μια και οι προτάσεις μελλοντικής ανάπτυξης όπως αυτές διατυπώνονται στα κεφ. ΑΙΙ5, ΑII6 και στο Μέρος ΑΙΙ της Α΄ Φάσης του Ρυθμιστικού. Σε όλα αυτά τα σενάρια διακρίνεται σαφώς η πρόθεση να αναδειχθεί το δίπολο Αντιρρίου - Ναυπάκτου ως ένα υπερτοπικό κέντρο με προσανατολισμό στον τουρισμό / αναψυχή και τον παραθερισμό, το οποίο έχει άμεση λειτουργική σύνδεση με τα υπόλοιπα τρία κέντρα – πόλους του συνολικού χωρικού συστήματος που υιοθετείται σαν σύστημα ανάπτυξης .

Η ανάλυση του ΣΧΟΟΑΠ του Δήμου Αντιρρίου όσο και του υπό αναθεώρηση ΓΠΣ του Δήμου Ναυπάκτου, καταδεικνύουν αυτή την δυναμική, και ενισχύουν την θέση αυτή της Α΄Φάσης του Ρυθμιστικού.

Η Ναύπακτος εγκλωβισμένη από το μείζον πολεοδομικό της πρόβλημα στο βασικό ιστό του πυρήνα της πόλης, και εγκλωβισμένη επίσης λόγω γεωμορφολογίας (νότια από το θαλάσσιο μέτωπο, βόρεια από το ορεινό ανάγλυφο και ανατολικά από τον ποταμό Μόρνο) ουσιαστικά αναπτύσσεται μόνο προς δυσμάς, έχοντας πλέον επεκταθεί προς τους όμορους οικισμούς του Αντιρρίου (Άνω και Κάτω Πλατανίτης, Φραγκαίικα, Μακύνεια κλπ). Οι ήδη σχεδιαζόμενες επεκτάσεις της Ναυπάκτου (σε τελευταίο στάδιο η Πράξη εφαρμογής) καθώς και οι σχεδιαζόμενες νέες (κτηματογράφηση περιοχών Παλαιοπαναγιάς και Λυγιά) καταδεικνύουν τις έντονες πιέσεις καθώς και την δυναμική της περιοχής.

Στον αντίποδα των παραπάνω και σε πλήρη αντίφαση τόσο με την πραγματικότητα όσο και με τα αναφερόμενα στην Α΄ Φάση, η Β΄ Φάση και στο Κεφ. Β.1.4.2 των Γενικών Στόχων και στη σελ. 13 αναφέρει “Η οργανωμένη ανάπτυξη υποδοχέων Β΄ και παραθεριστικής κατοικίας δεν προωθείται ιδιαίτερα στον παράκτιο χώρο” επίσης στο σχετικό έγγραφό σας (45820/09) – Β Φάση και στην παράγραφο ΙΙ.2 “αρχές/κατευθύνσεις οικιστικής ανάπτυξης” και στη Σελ. 4 αναφέρεται “Προτείνεται ελαχιστοποίηση των νέων επεκτάσεων της πόλης και πάντως όχι για λόγους χωρητικότητας”. Οι κατευθύνσεις – θέσεις αυτές του Ρυθμιστικού είναι ευθέως αντίθετες με τα αποτελέσματα της ανάλυσης των χωροταξικών μελετών(ΣΧΟΟΑΠ, ΓΠΣ), τις τελικές κατευθύνσεις του ΣΧΟΟΑΠ Αντιρρίου αλλά πολύ περισσότερο στις πραγματικές συνθήκες της περιοχής.

6. Οι περιοχές του δίπολου Αντιρρίου-Ναυπάκτου, ειδικότερα η κρίσιμη ζώνη βάθους 1,5 ~ 2 χλμ παράλληλα της ακτογραμμής είναι αυτές που τα διαμορφωμένα χαρακτηριστικά τους σήμερα δημιουργούν δυναμική και ελκυστικότητα για ανάπτυξη όλων των χρήσεων από κατοικία, έως και εμπόριο, υπηρεσίες και βιοτεχνία σε συνδυασμό με την εξαιρετικά υψηλή αξία της γης. Όσον αφορά τις υπόλοιπες διάσπαρτες εκτάσεις σε συνδυασμό με την απουσία άρδευσης δεν παρουσιάζουν κανένα ενδιαφέρον για γεωργική εκμετάλλευση.

Σημειώνεται ότι και το υφιστάμενο Νομοθετικό πλαίσιο [ΦΕΚ 255 Α’/17-10-2005/ άρθρο 4/παρ. 23 (α)] αναφέρεται ρητά ότι στα γεωγραφικά όρια του καθορισμού γεωργικής γης υψηλής παραγωγικότητας δεν περιλαμβάνεται η γη που κείται εκατέρωθεν του άξονα Εθνικών Οδών και σε βάθος μέχρι 600 μ. απ’ αυτών.

Στις προτάσεις του Β’ Σταδίου του Ρυθμιστικού έχουν καθοριστεί ζώνες προστασίας γεωργικής γης ευθέως αντίθετες με τις κατευθύνσεις αυτές του Νομοθετικού πλαισίου και σε περιοχές όπου τα χαρακτηριστικά τους δεν ευνοούν την εξέλιξη αυτή καθότι σχεδόν στο σύνολό τους οι εκτάσεις αυτές είναι άγονες, άνυνδρες και ακαλλιέργητες.

7. Η μόνη χωροθέτηση συμβατή με το ΣΧΟΟΑΠ Αντιρρίου που προβλέπεται από το Ρ.Σ. είναι οι προτάσεις αξιοποίησης των χώρων του πρώην εργοταξίου της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου για κεντρική Μαρίνα στο Αντίρριο και δημιουργία θαλάσσιου πάρκου.

8. Το Περιφερειακό πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού της Δυτικής Ελλάδας (ΦΕΚ 1450/9-10-03) προκρίνει ως κατεύθυνση τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό καθ’ όλο το μήκος του παράκτιου χώρου με προτεραιότητα στις κρίσιμες περιοχές που δέχονται μεγάλες πιέσεις από ανθρωπογενείς δραστηριότητες όπως επίσης, προκρίνει την ενοποίηση και προώθηση ειδικών διαχειριστικών σχεδίων με κατευθύνσεις προγραμματικού χαρακτήρα ανά παράκτια ενότητα καθώς και θέσπιση κινήτρων – αντικινήτρων για την ιδιωτική πρωτοβουλία με σκοπό την τουριστική αξιοποίηση με οργανωμένο τρόπο επιλεγμένων ακτών που διαθέτουν τη φέρουσα ικανότητα (Γ.3.4.γ παράκτιες περιοχές σελ/2451 ΦΕΚ 1470/2003).

9. Το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τον τουρισμό (Κ.Υ.Α. αρθ. 2408/29-4-09, ΦΕΚ1138/11-6-09) εντάσσει το Δήμο Αντιρρίου στις αναπτυσσόμενες τουριστικά περιοχές με περιθώρια ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Θα πρέπει ακόμα να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι η λειτουργία της Γέφυρας ΡΙΟΥ – ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ έχει δημιουργήσει μια νέα δυναμική (πολιτιστική, πληθυσμιακή, οικιστική) στην περιοχή του Αντιρρίου.

10. Θεωρούμε κρίσιμο και σημαντικό να απαντηθούν επί της ουσίας τα ερωτήματα που διατυπώνονται στο Κεφ. Β.1.4.3 του Β’ Σταδίου του Ρυθμιστικού που αφορούν τις προϋποθέσεις για τη λειτουργική ένταξη και ισόρροπη ανάπτυξη του δίπολου Ναυπάκτου – Αντιρρίου στο χωρικό και οικονομικό πρότυπο ανάπτυξης που εισηγείται το Ρυθμιστικό Σχέδιο. Θεωρούμε ότι χρειάζεται επαρκέστερη ανάλυση και αιτιολόγηση όλων των κατευθύνσεων.

11. Θεμελιώδες είναι και το ζήτημα της παρουσίας - εκπροσώπησης και συμμετοχής στο όποιο σχήμα προκύψει για την διαχείριση του Ρυθμιστικού. Θα πρέπει το προτεινόμενο σχήμα διοίκησης και διαχείρισης να διασφαλίζει :

• Τις αρχές της ισόρροπης ανάπτυξης

• Την αειφόρο προοπτική του εγχειρήματος μέσα από δικλείδες και διαδικασίες ικανές να διασφαλίζουν την δυνατότητα αναπροσαρμογής της μελέτης.

• Τον διάφανο και συμμετοχικό τρόπο λήψης αποφάσεων.

Κλείνοντας θεωρούμε ουσιαστικό να τονίσουμε ότι είμαστε αντίθετοι κατηγορηματικά, στην οποιαδήποτε προσπάθεια ακύρωσης άμεσα ή έμμεσα των δεδομένων που έχουν προκύψει από την πολυετή, επίπονη και ουσιαστική προσπάθειά μας για την ολοκλήρωση του ΣΧΟΟΑΠ Αντιρρίου. Νομίζουμε ότι το Ρυθμιστικό Σχέδιο αντιμετωπίζει την περιοχή μας επιδερμικά χωρίς επαρκή αιτιολόγηση και με βάση γενικότητες. Θεωρούμε σημαντική την μέχρι σήμερα διαδικασία του ΣΧΟΟΑΠ και πιστεύουμε ότι το Ρυθμιστικό Σχέδιο θα πρέπει να σεβαστεί τις εξειδικευμένες κατευθύνσεις του.


Η Δημοτική Αρχή και οι φορείς του Δήμου Αντιρρίου βρίσκονται στη διάθεσή σας για οτιδήποτε απαιτηθεί για την επιτυχή έκβαση της μελέτης στα πλαίσια των επιφυλάξεων και των παρατηρήσεων που διατυπώσαμε παραπάνω».

Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2009

εγκαίνια του κλειστού Γυμναστηρίου στο Αντίρριο

το συγκρότημα του κλειστού γυμναστηρίου,



Ο Νομάρχης Αιτωλ/νιας Θ.Σωκός και ο Δήμαρχος Αντιρρίου Γ.Κολοβός προσέρχονται στο στάδιο Ο νομάρχης Θ. Σώκος κόβει την κορδέλα των εγκαινίων, παρουσία των Δημάρχων Μεσολογγίου, Ναυπάκτου, Αποδοτίας, Πυλήνης, νομαρχιακών ,δημοτικών συμβούλων και πλήθους κόσμου που στη συνέχεια παρακολούθησε την υπέροχη καλλιτεχνική εκδήλωση που έδωσε το κλασικό μπαλέτο Αθηνών παρουσιάζοντας το έργο του Τσαϊκόφσκι «Καρυοθραύστης» και έργα ελλήνων καλλιτεχνών .


Την εκδήλωση παρακολούθησε και ο πρώην Δήμαρχος του Αντιρρίου ο Θ. Αγγελόπουλος ,ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε και επί ημερών του ξεκίνησε η κατασκευή αυτού του έργου.
ο μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγ.Βλασίου κ.κ Ιερόθεος τελεί τον αγιασμό





«Αρχαία Μακύνεια: παρουσίαση ενός οικισμού με μακραίωνη κατοίκηση στην Αιτωλία»

  Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024 θα πραγματοποιηθεί στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο στο Μεσολόγγι η εκδήλωση «Αρχαία Μακύνεια: παρουσί...