Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2009

Αιτωλοακαρνανίας αρχαιότητες

Εξι (ένα έβδομο για την πόλη του Θυρρείου δεν επιβεβαιώνεται με στοιχεία) ήταν, σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα αρχαία θέατρα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας,
 Ανήκουν στις πόλεις Μακύνεια, Καλυδώνα, Πλευρώνα, Οινιάδες, Στράτο, Αμφιλοχικό Αργος.

Mε απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η ειδική εκδήλωση με θέμα "Οι Αρχαιολογικοί Χώροι, τα Αρχαία Θέατρα του νομού μας, οι πρωτοβουλίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας για την ανάδειξη τους ".που πραγματοποιείθηκε στο Παπαστρατειο Μεγαρο Αγρινιου Με τη συμμετοχή εκατοντάδων Αιτωλοκαρνάνων που κατέκλυσαν το Παπαστράτειο Μέγαρο Αγρινίου, των βουλευτών του νομού κ. Α. Μακρυπίδη και Π. Κουρουμπλή, πολλών δημάρχων, του Δημάρχου Αντιρρίου αντιδημάρχων, αντινομαρχών, νομαρχιακών και δημοτικών συμβούλων, πλήθους εκπροσώπων πολιτιστικών συλλόγων και φορέων του νομού, καθώς και αντιπροσωπείας μελών του «Διαζώματος»,
Στη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν: α) Ο Αρχαιολογικός Χάρτης του Νομού από την Προϊσταμένη της ΛΣΤ΄ ΕΠΚΑ κα Μαρία Σταυροπούλου-Γάτση,
ως αποτέλεσμα της συνεργασίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας και της ΛΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων. β) Η ειδική έκδοση των Αρχαίων Θεάτρων του Νομού από τον κ. Λάζαρο Κολώνα, επίτιμο Γενικό Διευθυντή Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας, της ΛΣΤ΄ ΕΠΚΑ και του «ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ» και τέλος το ντοκιμαντέρ για τα Αρχαία Θέατρα του Νομού, από τον Πρόεδρο του «ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ» κ. Σταύρο Μπένο, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας της Ν.Α. Αιτωλοακαρνανίας, της ΛΣΤ΄ ΕΠΚΑ και του «ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ».

Ο Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας Θύμιος Σώκος, αφού ευχαρίστησε τόσο τους παρευρισκόμενους πολίτες όσο και τους συντελεστές της εκδήλωσης, την χαρακτήρισε «ως ένα μάθημα πολιτισμού και γνώσης των αρχαιολογικών θησαυρών του τόπου μας».



Η αντίληψη ότι οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μνημεία προστατεύονται και διατηρούνται καλλίτερα από την στιγμή που κοινωνικοποιούνται, από την στιγμή κατά την οποία εντάσσονται στο πλαίσιο της οικονομίας του ελεύθερου χρόνου και αποκτούν τα χαρακτηριστικά της συμμετοχής στην σύγχρονη πραγματικότητα, καθώς εκλαμβάνονται ως στοιχεία που εμπλουτίζουν το δικό μας παρόν, έχει γίνει αποδεκτή και από τους τελευταίους αμφισβητίες.



Στη σημερινή πραγματικότητα ο πολιτισμός συνδέεται απολύτως με την δια βίου εκπαίδευση, καθώς επιδρά στην παιδεία ανθρώπων όλων των ηλικιών, απασχολώντας τους όλο και περισσότερο κατά τον διαρκώς αυξανόμενο ελεύθερο χρόνο τους, αφού πλέον κανείς μπορεί να επιλέξει πώς θα διαθέσει τον χρόνο και τα χρήματα του, αλλά και πόας θα ικανοποιήσει την επιθυμία του για γνώση.

Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2009

ρυθμιστικό πάτρας: ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟ

Ρυθμιστικό Πάτρας :

πως βλέπει να  (μην) αναπτύσσεται   Ο Δήμος Αντιρριου

Χωροταξική οργάνωση της περιοχής Ρ.Σ


Προβλέπονται Μητροπολιτική χωρική ενότητα Πάτρας

Χωρική ενότητα Ναυπάκτου (Δήμοι Ναυπάκτου –Αντιρρίου)




Για τη χωρική ενότητα Ναυπάκτου -το δίπολο Ναυπάκτου Αντιρρίου προβλέπεται

ο έλεγχος της οικιστικής διάχυσης ,η ρύθμιση των συγκρούσεων των χρήσεων γης στην παράκτια ζώνη και παρέχονται κατευθύνσεις για την αντιμετώπιση των αναμενόμενων πιέσεων στη περιοχή.

Θεωρεί ότι η διαθέσιμη οικιστική γη στη βόρεια ενότητα (Ναυπάκτου-Αντιρρίου )επαρκεί για την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών Α κατοικίας στο χρονικό ορίζοντα του σχεδίου .προτείνει την ελαχιστοποίηση των νέων επεκτάσεων της πόλης και πάντως όχι για λόγους χωρητικότητας.

Προτείνει τη χωροθέτηση του ΠΕΡΠΟ (δασκάλων )νότια του Μολυκρείου για παραθεριστική κατοικία

Προτείνει μέτρα περιορισμού της δόμησης (παραθεριστική κατοικία) στον παράκτιο χώρο του δίπολου Ναυπάκτου-Αντιρρίου με στόχο να ελεγχθούν οι ρυθμοί απαξίωσης των τουριστικών πόρων της περιοχής .

Προτείνεται αξιοποίηση του οικιστικού αποθέματος των φθινόντων και εγκαταλειμμένων οικισμών για παραθεριστική κατοικία.(ΦΡΑΓΚΕΙΚΑ-ΠΕΡΑΦΡΑΓΚΕΙΚΑ)

Προτείνει περιορισμό των ορίων των στάσιμων οικισμών στο πραγματικό τους μέγεθος αντί του κύκλου με ακτίνα των 800μ γύρω από το κέντρο τους.(ΜΟΛΥΚΡΕΙΟ)

Για την πολεοδομική οργάνωση στη περιοχή της Ναυπάκτου προτείνει τον έλεγχο της οικιστικής διάχυσης

Ενώ για τη πολεοδομική οργάνωση του Αντιρρίου δεν έχει αναφορά. Άρα δέχεται τη στασιμότητα των οικισμών ως έχουν και δεν προτείνει επεκτάσεις.

Για τη περιοχή του Αντιρρίου προτείνει τη δημιουργία κεντρικής μαρίνας με στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών ελλιμενισμού, φύλαξης και επισκευής σκαφών. καθώς και ΠΟΑΠΑΔ τουρισμού σε συνάρτηση με την μαρίνα.

Προτείνει την προστασία της γεωργικής γης ,τη προστασία των ρεμάτων και των παραρεμάτιων περιοχών ,την προστασία του παράκτιου χώρου

Αυτή η πρόταση του ρυθμιστικού δεν μπορεί να βρει κανέναν σύμφωνο στο Δήμο Αντιρρίου, ακόμη και αυτούς που είχαν επενδύσει πολιτικά στην ύπαρξη του ,γιατί απλά αυτή η πρόταση δεν είναι αναπτυξιακή, οδηγεί τη περιοχή, όχι απλά σε στασιμότητα ,αλλά τη γυρνά πίσω πολλά πολλά χρόνια .



Για παράδειγμα θεωρεί τη γη μας ως γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας, όταν αυτή δεν αρδεύεται, όταν αυτή δεν καλλιεργείται παραγωγικά ,όταν δεν συνιστά η αξιοποίηση αυτής της γης παραγωγική επένδυση ως γεωργική εκμετάλλευση που συμβάλει στο παραγόμενο εθνικό προϊόν .


Αυτή η πρόταση του Ρ.Σ της Πάτρας στο τμήμα που μας αφορά δεν λαμβάνει υπ όψιν της τα πραγματικά δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί στη περιοχή μετά τη ζεύξη και την κατασκευή των νέων οδικών αξόνων, δεν λαμβάνει υπ όψιν της πραγματικές πιέσεις στη πολιτική γης που ασκούνται στη περιοχή και σίγουρα δεν είναι συμβατή ούτε με το υπάρχον θεσμοθετημένο χωροταξικό της περιφέρειας, αλλά ούτε με το πρόσφατο χωροταξικό του τουρισμού.



Για αυτούς τους λόγους θεωρείται απαράδεκτη και απορρίπτεται από τους πολίτες του ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ που ζητούν την αναθεώρηση της και την εναρμόνιση της με τα πραγματικά δεδομένα.




Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2009

Γέφυρα στα... κέρδη η “Χαρίλαος Τρικούπης”

Σε σταθερή πηγή υψηλών εσόδων εξελίσσεται για την ανάδοχο κοινοπραξία η εκμετάλλευση της γέφυρας μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων που συνδέει το Ρίο με το Αντίρριο, έμπνευση του Μεσολογγίτη Πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη, το όνομα και του οποίου φέρει.


Ο συνολικός ετήσιος τζίρος του κοινοπρακτικού σχήματος Γέφυρα Α.Ε. που έχει την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας της καλωδιωτής γέφυρας αναμένεται να αυξηθεί οριακά το 2009 έναντι το 2008, διαμορφούμενος για το 2009 στα 51,2 εκατ. ευρώ από 50,7 εκατ. ευρώ πέρυσι (+0,98%).
Η προ φόρων κερδοφορία εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα περυσινά επίπεδα, ήτοι στα 12,3 εκατ. ευρώ, ενώ θα επιβαρυνθεί από την επιβολή έκτακτης εισφοράς.
Βάσει των δεδομένων για το 2009, οι ελάχιστες και μέγιστες τιμές απλής διέλευσης από τη Γέφυρα διαμορφώνονται στα 1,80 ευρώ και 58 ευρώ για μοτοσικλέτες και λεωφορεία άνω των 40 θέσεων, αντιστοίχως.
Προς στιγμήν, η χρήση του e-pass είναι περιορισμένη, ενώ, όπως συνέβη με την περίπτωση της Ολυμπίας Οδού, μέσα στο 2010 αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του το καινούργιο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, το οποίο θα βασίζεται σε ενιαίο πομποδέκτη, σύμφωνα με τις αρχές της διαλειτουργικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πέρυσι οι όμιλοι που συμμετέχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα, ήτοι η Vinci Concessions (57,45%), η Άκτωρ Παραχωρήσεις (22,02%), η J&P Άβαξ (12,14%) και η Αθηνά (8,39%) διαμοιράστηκαν μέρισμα 8,7 εκατ. ευρώ.


Την ίδια στιγμή, λόγω της ιστορικά χαμηλής πτώσης των επιτοκίων διατραπεζικού δανεισμού (euribor) το χρηματοοικονομικό κόστος της Γέφυρα Α.Ε. από το δάνειο που έχει λάβει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕ) έχει υποχωρήσει σημαντικά. Η γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου της οποίας το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 800 εκατ. ευρώ χρηματοδοτήθηκε κατά 45% με δανεισμό από την ΕΤΕ, κατά 45% από το δημόσιο και κατά 10% από μετοχικά κεφάλαια.

Κυκλοφοριακός όγκος
Ο μέσος ημερήσιος όρος τροχοφόρων οχημάτων διαμορφώνεται το 2009 κατά προσέγγιση στα 13.800 αυτοκίνητα και είναι αυξημένος κατά 1,9%. Η διέλευση των φορτηγών από τη γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης” συρρικνώθηκε σε ποσοστό 25% και ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις ως προς την μείωση του κυκλοφοριακού όγκου λόγω της οικονομικής κρίσης.
Είναι ενδεικτικό ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι πωλήσεις των φορτηγών και επαγγελματικής χρήσης οχημάτων υποχώρησαν το εννεάμηνο του 2009 κατά 35,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ η αυλαία του 2009 εκτιμάται ότι θα πέσει με μειωμένη κατά 40% ζήτηση.
Ο αριθμός πάντως των οχημάτων που διασχίζουν τη γέφυρα ενδέχεται να υποχωρήσει κατά τη διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών που πραγματοποιούνται σε περιμετρικούς οδικούς άξονες, ενώ αναμένεται να ενισχυθεί μετά την ολοκλήρωσή τους.

 Δημήτρης Δελεβέγκος  capital.gr

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009

απο-ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2

 Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ Δημάρχου Αντιρρίου

Για το Ρυθμιστικό Σχέδιο  της Πάτρας

Επισημαίνω ότι η τοποθέτηση μου Θα είναι επιγραμματική μια που ο χρόνος που είχα για να μελετήσω το υπ’όψη κείμενο ήταν ελάχιστος
Επιφυλάσσομαι όμως να διατυπώσω τις απόψεις μου, τις παρατηρήσεις , αλλά και τις ενστάσεις του Δήμου μου λεπτομερέστατα στα χρονικά περιθώρια της εικοσαήμερης προθεσμίας που μας δίνετε, θεωρώντας ότι και αυτός ο χρόνος είναι ανεπαρκής για να διατυπωθούν απόψεις και προτάσεις για ένα τόσο σοβαρό θέμα. ‘Ενα Θέμα που απαιτεί “διαβουλεύσεις” και “κοινωνική συναίνεση”.

Θεωρώ χρήσιμο να γίνει γνωστό ότι ο Δήμος Αντιρρίου έχει αναθέσει την μελέτη του ΣΧΟΟΑΠ σ’ένα από τα ποιο αξιόπιστα Γραφεία Μελετών για Θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας και ασχολείται συνεχώς για μια επταετία περίπου με αυτό το Θέμα τηρώντας σχολαστικά τις προβλεπόμενες από το νομοθετικό πλαίσιο διαδικασίες και με πολλές δυσκολίες, αντιδράσεις, γραφειοκρατικές διαδικασίες, εμπόδια πάσης φύσεως, κατάφερε με πολύ κόπο να τις ολοκληρώσει (βρισκόμαστε στη Β2-Τελική Φάση).
Και τώρα γεννάτε το ερώτημα: όλη αυτή η προσπάθεια , οι διαβουλεύσεις με τους φορείς, οι ενημερώσεις των πολιτών σε ειδικές συγκεντρώσεις, σι δαπάνες που καταβλήθηκαν, οι ατέλειωτες γραφειοκρατικές διαδικασίες, ακυρώνονται από το Ρυθμιστικό της Πάτρας;
Εάν αυτό συμβαίνει το Θεωρώ πολύ άδικο.
Και το λέω αυτό γιατί από μια πρώτη ανάγνωση του ρυθμιστικού που πρόλαβα να κάνω διαπίστωσα ότι οι Γενικές κατευθύνσεις του ρυθμιστικού έρχονται σε ευθεία αντίθεση σε πολλά σημεία με την ήδη ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη μελέτη του ΣΧΟΟΑΠ Αντιρρίου, και νομίζω ότι το ρυθμιστικό της Πάτρας, πρέπει να λάβει υπόψη του το ΣΧΟΟΑΠ του Δήμου μας στο σύνολό του.

Στο υπ’ όψη Ρυθμιστικό γίνεται λόγος γιά επάρκεια διαθέσιμης οικιστικής γης στο δίπολο
Αντιρρίου — Ναυπάκτου και προτείνεται ελαχιστοποίηση νέων εκτάσεων γιά τις ανάγκες Α και Β κατοικίας , ενώ είναι φανερό ότι η Ναύπακτος ασφυκτιά περιορισμένη νότια από το Θαλάσσιο μέτωπο του Κορινθιακού , Βόρεια από τον ορεινό όγκο της Βομβοκούς, ανατολικά από τον ποταμό Μόρνο και η μόνη δυνατότητα για οικιστική ανάπτυξη είναι δυτικά προς τους οικισμούς του Αντιρρίου, είναι ήδη εμφανέστατη αυτή η τάση, αρχής γενομένης από τον οικισμό του Πλατανίτη.
Θα επισημάνω ακόμα ότι η λειτουργία της Γέφυρας Ρίου — Αντιρρίου έχει δημιουργήσει μια νέα δυναμική (πολιτιστική πληθυσμιακή , οικιστική) στην περιοχή του Αντιρρίου και πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από το Ρ.Σ.


Θα ήθελα ακόμα να επισημάνω τον προβληματισμό μου σχετικά με το δίπολο Ναυπάκτου — Αντιρρίου σαν υποσύνολο μιας μεγαλύτερης οντότητας, αυτής που Θα προκύψει από το Νέο Δήμο Ναυπάκτου ‚ που σύμφωνα με την πρόταση θα περιλαμβάνει και τους Δήμους Χάλκειας, Πυλλήνης, Αποδοτίας και Πλατάνου και Θα έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από ένα Δήμο Ναυπάκτου — Αντιρρίου που προβλέπει το Ρ.Σ.
Τον προβληματισμό μου Θα εκφράσω επίσης για τον χαρακτηρισμό μεγάλων και ζωτικών εκτάσεων του Δήμου μας σαν γεωργική γη που χρήζει ειδικής προστασίας. Στην πραγματικότητα αυτές οι περιοχές είναι άνυδρες, άγονες, και ακαλλιέργητες που δεν παράγουν σχεδόν τίποτα.
Ακόμα Θέλω να επισημάνω ότι η μόνη χρήση που έχει χωροθετηθεί από το Ρ.Σ. είναι η ζώνη τουρισμού που τοποθετείται στον οδικό άξονα Αντιρρίου — Ναυπάκτου. Κατά τη γνώμη μου, αυτή η ζώνη, εκτός από ανεπαρκής, παρουσιάζει και εγγενή προβλήματα στο τμήμα αυτό (πυλώνες ΔΕΗ υψηλής τάσης, υφιστάμενες χρήσεις, αρχαιολογικός χώρος κ.λ.π.) και δεν έχει αναπτυξιακές προοπτικές. Καταλληλότερη χωροθέτηση γι’ αυτή τη χρήση Θεωρείται αυτή στο Δυτικό παραλιακό μέτωπο του Αντιρρίου (Πατραϊκός Κόλπος) εκεί που προβλέπεται και από το υπό έγκριση ΣΧΟΟΑΠ.

Τέλος επισημαίνω ότι υπάρχει σύμπτωση θέσεων και απόψεων με τα προτεινόμενα από το Ρ.Σ. για την αξιοποίηση των εργοταξιακών χώρων (δημιουργία κεντρικής μαρίνας στο Αντίρριο κ.λ.π.).

Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερος προβληματισμός και μεγάλη προσοχή, ώστε η μακροχρόνια προσπάθεια του Δήμου μας, μέσω του ολοκληρωμένου ΣΧ0ΟΑΠ, να μην ματαιωθεί από τις γενικόλογες προτάσεις του Ρυθμιστικού της Πάτρας.


ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΛΟΒΟΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΝΠΡΡΙΟΥ

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΛΥΚΡΕΙΟΥ

Βρίσκεται στα ΒΔ τοῦ χωριοῦ Μολύκρειο στην τοποθεσία πού βρισκόταν τό παλιό χωριό Ἅγιος Γεώργιος. Ναός μονόχωρος, ἐξωτερικῶν διαστάσεων 10,4...