Σε σταθερή πηγή υψηλών εσόδων εξελίσσεται για την ανάδοχο κοινοπραξία η εκμετάλλευση της γέφυρας μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων που συνδέει το Ρίο με το Αντίρριο, έμπνευση του Μεσολογγίτη Πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη, το όνομα και του οποίου φέρει.
Ο συνολικός ετήσιος τζίρος του κοινοπρακτικού σχήματος Γέφυρα Α.Ε. που έχει την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας της καλωδιωτής γέφυρας αναμένεται να αυξηθεί οριακά το 2009 έναντι το 2008, διαμορφούμενος για το 2009 στα 51,2 εκατ. ευρώ από 50,7 εκατ. ευρώ πέρυσι (+0,98%).
Η προ φόρων κερδοφορία εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα περυσινά επίπεδα, ήτοι στα 12,3 εκατ. ευρώ, ενώ θα επιβαρυνθεί από την επιβολή έκτακτης εισφοράς.
Βάσει των δεδομένων για το 2009, οι ελάχιστες και μέγιστες τιμές απλής διέλευσης από τη Γέφυρα διαμορφώνονται στα 1,80 ευρώ και 58 ευρώ για μοτοσικλέτες και λεωφορεία άνω των 40 θέσεων, αντιστοίχως.
Προς στιγμήν, η χρήση του e-pass είναι περιορισμένη, ενώ, όπως συνέβη με την περίπτωση της Ολυμπίας Οδού, μέσα στο 2010 αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του το καινούργιο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, το οποίο θα βασίζεται σε ενιαίο πομποδέκτη, σύμφωνα με τις αρχές της διαλειτουργικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πέρυσι οι όμιλοι που συμμετέχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα, ήτοι η Vinci Concessions (57,45%), η Άκτωρ Παραχωρήσεις (22,02%), η J&P Άβαξ (12,14%) και η Αθηνά (8,39%) διαμοιράστηκαν μέρισμα 8,7 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, λόγω της ιστορικά χαμηλής πτώσης των επιτοκίων διατραπεζικού δανεισμού (euribor) το χρηματοοικονομικό κόστος της Γέφυρα Α.Ε. από το δάνειο που έχει λάβει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕ) έχει υποχωρήσει σημαντικά. Η γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου της οποίας το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 800 εκατ. ευρώ χρηματοδοτήθηκε κατά 45% με δανεισμό από την ΕΤΕ, κατά 45% από το δημόσιο και κατά 10% από μετοχικά κεφάλαια.
Κυκλοφοριακός όγκος
Ο μέσος ημερήσιος όρος τροχοφόρων οχημάτων διαμορφώνεται το 2009 κατά προσέγγιση στα 13.800 αυτοκίνητα και είναι αυξημένος κατά 1,9%. Η διέλευση των φορτηγών από τη γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης” συρρικνώθηκε σε ποσοστό 25% και ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις ως προς την μείωση του κυκλοφοριακού όγκου λόγω της οικονομικής κρίσης.
Είναι ενδεικτικό ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι πωλήσεις των φορτηγών και επαγγελματικής χρήσης οχημάτων υποχώρησαν το εννεάμηνο του 2009 κατά 35,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ η αυλαία του 2009 εκτιμάται ότι θα πέσει με μειωμένη κατά 40% ζήτηση.
Ο αριθμός πάντως των οχημάτων που διασχίζουν τη γέφυρα ενδέχεται να υποχωρήσει κατά τη διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών που πραγματοποιούνται σε περιμετρικούς οδικούς άξονες, ενώ αναμένεται να ενισχυθεί μετά την ολοκλήρωσή τους.
Δημήτρης Δελεβέγκος capital.gr
1 σχόλιο:
Εβαλαν 80 εκατ. ευρώ (10%) και βγαζουν 8,7 εκ κατ ετος
Πολυ θα ηθελα να ξέρω αν υπαρχει πουθενα στο Διαδικτυο αναλυτικά η ολη οικονομική εικονα του εργου αυτού. Διαφανεια στο υποδομών ίσως?
Οχι τιποτε αλλά θα αυξήσουν πάλι τα διόδια. Εν τω μεταξύ τα φέρυ χρεώνουν την διέλευση 6 ευρώ αντι 10 πρό γέφυρας και προφανώς βγάζουν κέρδη γιατι διαφορετικά θα τα είχαν κλείσει.
Δημοσίευση σχολίου