Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2009

Γέφυρα στα... κέρδη η “Χαρίλαος Τρικούπης”

Σε σταθερή πηγή υψηλών εσόδων εξελίσσεται για την ανάδοχο κοινοπραξία η εκμετάλλευση της γέφυρας μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων που συνδέει το Ρίο με το Αντίρριο, έμπνευση του Μεσολογγίτη Πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη, το όνομα και του οποίου φέρει.


Ο συνολικός ετήσιος τζίρος του κοινοπρακτικού σχήματος Γέφυρα Α.Ε. που έχει την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας της καλωδιωτής γέφυρας αναμένεται να αυξηθεί οριακά το 2009 έναντι το 2008, διαμορφούμενος για το 2009 στα 51,2 εκατ. ευρώ από 50,7 εκατ. ευρώ πέρυσι (+0,98%).
Η προ φόρων κερδοφορία εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα περυσινά επίπεδα, ήτοι στα 12,3 εκατ. ευρώ, ενώ θα επιβαρυνθεί από την επιβολή έκτακτης εισφοράς.
Βάσει των δεδομένων για το 2009, οι ελάχιστες και μέγιστες τιμές απλής διέλευσης από τη Γέφυρα διαμορφώνονται στα 1,80 ευρώ και 58 ευρώ για μοτοσικλέτες και λεωφορεία άνω των 40 θέσεων, αντιστοίχως.
Προς στιγμήν, η χρήση του e-pass είναι περιορισμένη, ενώ, όπως συνέβη με την περίπτωση της Ολυμπίας Οδού, μέσα στο 2010 αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του το καινούργιο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, το οποίο θα βασίζεται σε ενιαίο πομποδέκτη, σύμφωνα με τις αρχές της διαλειτουργικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πέρυσι οι όμιλοι που συμμετέχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα, ήτοι η Vinci Concessions (57,45%), η Άκτωρ Παραχωρήσεις (22,02%), η J&P Άβαξ (12,14%) και η Αθηνά (8,39%) διαμοιράστηκαν μέρισμα 8,7 εκατ. ευρώ.


Την ίδια στιγμή, λόγω της ιστορικά χαμηλής πτώσης των επιτοκίων διατραπεζικού δανεισμού (euribor) το χρηματοοικονομικό κόστος της Γέφυρα Α.Ε. από το δάνειο που έχει λάβει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕ) έχει υποχωρήσει σημαντικά. Η γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου της οποίας το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 800 εκατ. ευρώ χρηματοδοτήθηκε κατά 45% με δανεισμό από την ΕΤΕ, κατά 45% από το δημόσιο και κατά 10% από μετοχικά κεφάλαια.

Κυκλοφοριακός όγκος
Ο μέσος ημερήσιος όρος τροχοφόρων οχημάτων διαμορφώνεται το 2009 κατά προσέγγιση στα 13.800 αυτοκίνητα και είναι αυξημένος κατά 1,9%. Η διέλευση των φορτηγών από τη γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης” συρρικνώθηκε σε ποσοστό 25% και ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις ως προς την μείωση του κυκλοφοριακού όγκου λόγω της οικονομικής κρίσης.
Είναι ενδεικτικό ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι πωλήσεις των φορτηγών και επαγγελματικής χρήσης οχημάτων υποχώρησαν το εννεάμηνο του 2009 κατά 35,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ η αυλαία του 2009 εκτιμάται ότι θα πέσει με μειωμένη κατά 40% ζήτηση.
Ο αριθμός πάντως των οχημάτων που διασχίζουν τη γέφυρα ενδέχεται να υποχωρήσει κατά τη διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών που πραγματοποιούνται σε περιμετρικούς οδικούς άξονες, ενώ αναμένεται να ενισχυθεί μετά την ολοκλήρωσή τους.

 Δημήτρης Δελεβέγκος  capital.gr

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009

απο-ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2

 Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ Δημάρχου Αντιρρίου

Για το Ρυθμιστικό Σχέδιο  της Πάτρας

Επισημαίνω ότι η τοποθέτηση μου Θα είναι επιγραμματική μια που ο χρόνος που είχα για να μελετήσω το υπ’όψη κείμενο ήταν ελάχιστος
Επιφυλάσσομαι όμως να διατυπώσω τις απόψεις μου, τις παρατηρήσεις , αλλά και τις ενστάσεις του Δήμου μου λεπτομερέστατα στα χρονικά περιθώρια της εικοσαήμερης προθεσμίας που μας δίνετε, θεωρώντας ότι και αυτός ο χρόνος είναι ανεπαρκής για να διατυπωθούν απόψεις και προτάσεις για ένα τόσο σοβαρό θέμα. ‘Ενα Θέμα που απαιτεί “διαβουλεύσεις” και “κοινωνική συναίνεση”.

Θεωρώ χρήσιμο να γίνει γνωστό ότι ο Δήμος Αντιρρίου έχει αναθέσει την μελέτη του ΣΧΟΟΑΠ σ’ένα από τα ποιο αξιόπιστα Γραφεία Μελετών για Θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας και ασχολείται συνεχώς για μια επταετία περίπου με αυτό το Θέμα τηρώντας σχολαστικά τις προβλεπόμενες από το νομοθετικό πλαίσιο διαδικασίες και με πολλές δυσκολίες, αντιδράσεις, γραφειοκρατικές διαδικασίες, εμπόδια πάσης φύσεως, κατάφερε με πολύ κόπο να τις ολοκληρώσει (βρισκόμαστε στη Β2-Τελική Φάση).
Και τώρα γεννάτε το ερώτημα: όλη αυτή η προσπάθεια , οι διαβουλεύσεις με τους φορείς, οι ενημερώσεις των πολιτών σε ειδικές συγκεντρώσεις, σι δαπάνες που καταβλήθηκαν, οι ατέλειωτες γραφειοκρατικές διαδικασίες, ακυρώνονται από το Ρυθμιστικό της Πάτρας;
Εάν αυτό συμβαίνει το Θεωρώ πολύ άδικο.
Και το λέω αυτό γιατί από μια πρώτη ανάγνωση του ρυθμιστικού που πρόλαβα να κάνω διαπίστωσα ότι οι Γενικές κατευθύνσεις του ρυθμιστικού έρχονται σε ευθεία αντίθεση σε πολλά σημεία με την ήδη ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη μελέτη του ΣΧΟΟΑΠ Αντιρρίου, και νομίζω ότι το ρυθμιστικό της Πάτρας, πρέπει να λάβει υπόψη του το ΣΧΟΟΑΠ του Δήμου μας στο σύνολό του.

Στο υπ’ όψη Ρυθμιστικό γίνεται λόγος γιά επάρκεια διαθέσιμης οικιστικής γης στο δίπολο
Αντιρρίου — Ναυπάκτου και προτείνεται ελαχιστοποίηση νέων εκτάσεων γιά τις ανάγκες Α και Β κατοικίας , ενώ είναι φανερό ότι η Ναύπακτος ασφυκτιά περιορισμένη νότια από το Θαλάσσιο μέτωπο του Κορινθιακού , Βόρεια από τον ορεινό όγκο της Βομβοκούς, ανατολικά από τον ποταμό Μόρνο και η μόνη δυνατότητα για οικιστική ανάπτυξη είναι δυτικά προς τους οικισμούς του Αντιρρίου, είναι ήδη εμφανέστατη αυτή η τάση, αρχής γενομένης από τον οικισμό του Πλατανίτη.
Θα επισημάνω ακόμα ότι η λειτουργία της Γέφυρας Ρίου — Αντιρρίου έχει δημιουργήσει μια νέα δυναμική (πολιτιστική πληθυσμιακή , οικιστική) στην περιοχή του Αντιρρίου και πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από το Ρ.Σ.


Θα ήθελα ακόμα να επισημάνω τον προβληματισμό μου σχετικά με το δίπολο Ναυπάκτου — Αντιρρίου σαν υποσύνολο μιας μεγαλύτερης οντότητας, αυτής που Θα προκύψει από το Νέο Δήμο Ναυπάκτου ‚ που σύμφωνα με την πρόταση θα περιλαμβάνει και τους Δήμους Χάλκειας, Πυλλήνης, Αποδοτίας και Πλατάνου και Θα έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από ένα Δήμο Ναυπάκτου — Αντιρρίου που προβλέπει το Ρ.Σ.
Τον προβληματισμό μου Θα εκφράσω επίσης για τον χαρακτηρισμό μεγάλων και ζωτικών εκτάσεων του Δήμου μας σαν γεωργική γη που χρήζει ειδικής προστασίας. Στην πραγματικότητα αυτές οι περιοχές είναι άνυδρες, άγονες, και ακαλλιέργητες που δεν παράγουν σχεδόν τίποτα.
Ακόμα Θέλω να επισημάνω ότι η μόνη χρήση που έχει χωροθετηθεί από το Ρ.Σ. είναι η ζώνη τουρισμού που τοποθετείται στον οδικό άξονα Αντιρρίου — Ναυπάκτου. Κατά τη γνώμη μου, αυτή η ζώνη, εκτός από ανεπαρκής, παρουσιάζει και εγγενή προβλήματα στο τμήμα αυτό (πυλώνες ΔΕΗ υψηλής τάσης, υφιστάμενες χρήσεις, αρχαιολογικός χώρος κ.λ.π.) και δεν έχει αναπτυξιακές προοπτικές. Καταλληλότερη χωροθέτηση γι’ αυτή τη χρήση Θεωρείται αυτή στο Δυτικό παραλιακό μέτωπο του Αντιρρίου (Πατραϊκός Κόλπος) εκεί που προβλέπεται και από το υπό έγκριση ΣΧΟΟΑΠ.

Τέλος επισημαίνω ότι υπάρχει σύμπτωση θέσεων και απόψεων με τα προτεινόμενα από το Ρ.Σ. για την αξιοποίηση των εργοταξιακών χώρων (δημιουργία κεντρικής μαρίνας στο Αντίρριο κ.λ.π.).

Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερος προβληματισμός και μεγάλη προσοχή, ώστε η μακροχρόνια προσπάθεια του Δήμου μας, μέσω του ολοκληρωμένου ΣΧ0ΟΑΠ, να μην ματαιωθεί από τις γενικόλογες προτάσεις του Ρυθμιστικού της Πάτρας.


ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΛΟΒΟΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΝΠΡΡΙΟΥ

ΠΡΟΣΟΧΗ στα χριστουγεννιάτικα λαμπιονια θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια στο σπίτι, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕ.

Το 30% των χριστουγεννιάτικων λαμπιονιών θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια στο σπίτι, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕ.



Το 30% των χριστουγεννιάτικων λαμπιονιών ενέχουν εμφανή και άμεσο κίνδυνο πυρκαγιάς και ηλεκτροπληξίας, σύμφωνα με μια νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η έκθεση παρουσιάζει τα συμπεράσματα ενός κοινού σχεδίου εποπτείας της αγοράς στο οποίο συμμετέχουν αρχές από 5 κράτη μέλη - Ουγγαρία, Γερμανία, Σλοβακία, Σλοβενία και Κάτω Χώρες - καθώς και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Από τον Νοέμβριο του 2007 μέχρι τον Μάιο του 2009, σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, δοκιμάστηκαν 196 τυχαία δείγματα χριστουγεννιάτικων λαμπιονιών από όλο το φάσμα τιμών. Τα δείγματα ελέγχθηκαν για να διαπιστωθεί αν πληρούν πάνω από 20 διοικητικές και τεχνικές απαιτήσεις. Πολλά λαμπιόνια απέτυχαν σε πολλαπλές δοκιμές.


Τα κύρια αποτελέσματα

Στο 30,4% των λαμπιονιών που ελέγχθηκαν διαπιστώθηκαν σοβαρά προβλήματα μη συμμόρφωσης που αυξάνουν τον κίνδυνο ηλεκτροπληξίας, πυρκαγιάς ή και των δύο. Κατά γενικό κανόνα, όταν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα μη συμμόρφωσης αυτό σημαίνει ότι δεν ικανοποιούνται οι τεχνικές απαιτήσεις ασφάλειας για την κατασκευή, παραδείγματος χάριν, πριζών, αγκυρώσεων καλωδίων, καλωδιώσεων, μόνωσης και για την προστασία από ηλεκτροπληξία. Λιγότερο σοβαρά προβλήματα μη συμμόρφωσης, δηλαδή ελλείψεις που δεν θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια του χρήστη διαπιστώθηκαν επιπροσθέτως στο 40% των λαμπιονιών που δοκιμάστηκαν. Τα προβλήματα αυτά περιλαμβάνουν ορισμένες ελλείψεις στην επισήμανση, τις οδηγίες ή ελλείψεις διοικητικού χαρακτήρα.
Τα 3 κύρια προβλήματα που διαπιστώθηκαν ήταν:
- 1. Το 25% των λαμπιονιών δεν πέρασαν με επιτυχία τη δοκιμή για την αγκύρωση καλωδίων. Ελλείψεις στην αγκύρωση καλωδίων μπορεί να προκαλέσουν χαλάρωση των ηλεκτρικών καλωδίων και, συνεπώς, υπάρχει υψηλός κίνδυνος ηλεκτροπληξίας (σοβαρή μη συμμόρφωση).
- 2. Το 23% των λαμπιονιών δεν συμμορφώνεται με την απαίτηση για την «επιφάνεια διατομής» Αυτό σημαίνει ότι η καλωδίωση είναι πάρα πολύ λεπτή για το ηλεκτρικό ρεύμα που μεταφέρει, και αυτό αυξάνει τον κίνδυνο υπερθέρμανσης και πυρκαγιάς (σοβαρή μη συμμόρφωση).
- 3. Το 28% δεν πέρασε τις δοκιμές ασφάλειας για τα καλώδια. Αυτό σημαίνει ότι η μόνωση και η κατασκευή των λαμπιονιών είναι τέτοια που υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας (σοβαρή μη συμμόρφωση).
 Επιπλέον:
- Επίσης διάφορες άλλες τεχνικές απαιτήσεις δεν πληρούνται σε τακτική βάση, αν και λιγότερο συχνά, παραδείγματος χάριν, βασικά μηχανικά προβλήματα που μπορούν να προκαλέσουν τραυματισμό από αιχμηρές άκρες.
- Σχεδόν το 15% των δειγμάτων δεν έφερε την απαιτούμενη σωστή τεχνική επισήμανση. Το πιο σημαντικό είναι ότι δεν υπήρχαν προειδοποιήσεις στο 41% των δειγμάτων ούτε κατάλληλες οδηγίες χρηστών σε σχεδόν 35% των δειγμάτων.
- Τα λαμπιόνια, συχνά, δεν περνούν με επιτυχία περισσότερες από μία δοκιμές ασφάλειας. Μερικά λαμπιόνια απέτυχαν σχεδόν σε όλες τις τεχνικές δοκιμές και πολλά απέτυχαν σε 4 έως 7 δοκιμές.
- Το επίπεδο μη συμμόρφωσης ποικίλλει από ένα κράτος μέλος σε άλλο. Ενώ στην Ουγγαρία το 95,7% των δοκιμασμένων λαμπιονιών παρουσίασε σοβαρό κίνδυνο για τους καταναλωτές, μόνο το 56% των ελεγμένων λαμπιονιών στις Κάτω Χώρες παρουσίασε κάποιο πρόβλημα μη συμμόρφωσης. Αυτό συμβαίνει εν μέρει επειδή οι Κάτω Χώρες εποπτεύουν την αγορά των λαμπιονιών εδώ και 8 χρόνια και με αυτές τις προσπάθειες το κράτος μέλος κατόρθωσε να μειώσει κατά το ήμισυ τον αριθμό των επικίνδυνων προϊόντων που προορίζονται για την αγορά. ( MEMO/09/532 το υπόμνημα για λεπτομέρειες).
- Όσον αφορά την προέλευση των επικίνδυνων προϊόντων, περίπου το 41% των 196 δοκιμασμένων δειγμάτων προέρχεται από την Κίνα.
Τα επόμενα βήματα
Λαμβάνοντας υπόψη το πολύ υψηλό επίπεδο της μη συμμόρφωσης που διαπίστωσαν οι αρχές, η επιτήρηση και οι δραστηριότητες για τη συμμόρφωση που επικεντρώνονται στα λαμπιόνια θα συνεχίσουν να είναι προτεραιότητα, μέσω συντονισμένης δράσης με όσο το δυνατόν περισσότερα κράτη μέλη. Ο κλάδος θα χρειαστεί επίσης να ενισχύσει τους ελέγχους. Βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ, οι κατασκευαστές, οι διανομείς, οι λιανοπωλητές και οι εισαγωγείς είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των προϊόντων που διαθέτουν στην αγορά.



Συμβουλές για τους καταναλωτές

Οι καταναλωτές πρέπει να είναι σε εγρήγορση και να λαμβάνουν τις βασικές προφυλάξεις για να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο. Υπάρχει μεγάλη πίεση στους κατασκευαστές και τους λιανοπωλητές για την παραγωγή όσο το δυνατόν φτηνότερων χριστουγεννιάτικων λαμπιονιών, επειδή συχνά οι καταναλωτές δεν θέλουν να ξοδέψουν πολλά χρήματα σε εποχική διακόσμηση. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κατάφωρες παραβιάσεις των προτύπων ασφάλειας.

- Αγοράστε χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια από αξιόπιστους εμπόρους επειδή αναμένεται ότι τηρούν τα βασικά πρότυπα ασφάλειας.
- Μην αφήνετε ποτέ τα χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια αναμμένα όταν είστε έξω από το σπίτι ή τη νύχτα όταν κοιμάστε.
- Εάν υποψιάζεστε ότι υπάρχει οποιοδήποτε είδος ηλεκτρικού ή μηχανικού προβλήματος, με νέα λαμπιόνια ή γιρλάντες που χρησιμοποιείτε, μην το ρισκάρετε. Σταματήστε να τα χρησιμοποιείτε, επιστρέψτε τα στο κατάστημα και κάντε καταγγελία.

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009

Ο νέος εκλογικός χάρτης της χώρας


Σταυρός προτίμησης τέλος.

Σύμφωνα με την εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής προς τον Γ. Ραγκούση, ο νέος εκλογικός νόμος φέρνει ριζικές αλλαγές στον εκλογικό χάρτη της χώρας. Η «Η» αποκαλύψε  τις μονοεδρικές που θα δημιουργηθούν σε κάθε νομό

Για την Αιτωλ/νια προβλέπονται τέσσερεις έδρες (μονοεδρικές),ενώ μένει ανοικτό το σενάριο να αποτελέσει η Δυτική Ελλάδα διευρυμένη περιφέρεια μαζί με τα ιόνια νησιά.



Άλλωστε και κ. Γ. Παπανδρέου επεσήμανε κατά τη πρόσφατη παρουσία του στην Πάτρα τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει η περιφέρειά μας.





 
O δεκάλογος των αλλαγών που θα προωθηθούν έχει ως εξής:

Σταυρός προτίμησης τέλος!

180 από τους 300 της Bουλής θα εκλέγονται σε μονοεδρικές περιφέρειες, με τους εκλογείς να επιλέγουν μονάχα κόμμα, και οι υπόλοιποι 120 σε λίστες των περιφερειών.

Oι περιφέρειες θα είναι 15 ή 11, καθώς υπάρχει σενάριο αλλαγής της διοικητικής διαίρεσης της χώρας.

O πήχυς της αυτοδυναμίας τοποθετείται στο 40,20%.

Aποσυνδέεται η αυτοδυναμία από το συνολικό ποσοστό των κομμάτων που θα μένουν εκτός Bουλής.

Διατηρείται η αναλογικότητα του νόμου Σκανδαλίδη.

Tο πρώτο κόμμα θα πριμοδοτείται με 40 έδρες.

Παρέχεται η δυνατότητα κατάργησης ή μείωσης του ορίου 3%, χωρίς να διακινδυνεύεται η αυτοδυναμία. Kόμμα που κερδίζει μονοεδρική θα την παίρνει, έστω και αν δεν πιάνει το όριο του 3% (στην περίπτωση που διατηρηθεί). H αλλαγή αυτή είναι προφανές ότι ανοίγει τον δρόμο για την αυτόνομη κάθοδο στον πολιτικό στίβο μειονοτικών κομμάτων.

Oι καινούργιες μονοεδρικές περιφέρειες δεν θα παραβιάσουν τα όρια των σημερινών νομών. Kατά πάσα πιθανότητα οι βουλευτές Eπικρατείας θα ενταχθούν στις περιφέρειες. Eκεί μπορεί να προβλεφθούν και θέσεις για τους Eλληνες του εξωτερικού.

Στις μονοεδρικές θα υπάρχει ένας τακτικός και ένας αναπληρωματικός υποψήφιος από κάθε κόμμα. O τακτικός θα έχει τη δυνατότητα να είναι και στη λίστα της περιφέρειας. O αναπληρωματικός θα αναμένει την παραίτηση, τον... θάνατο του τακτικού βουλευτή ή τις επόμενες εκλογές για να μπει στη Bουλή ως τακτικός.

Aφού κλείδωσαν τις βασικές αρχές του νέου συστήματος, τα μέλη της επιτροπής κατέληξαν και στον καταμερισμό των εδρών.
H «Η» αποκαλύψε τις μονοεδρικές που θα δημιουργηθούν σε κάθε νομό, καθώς και τις έδρες που θα μοιράζονται στις 15 ή 11 περιφέρειες, ανάλογα με το σενάριο που θα προωθηθεί προς ψήφιση στη Bουλή (πίνακας 1 και 2).

«Αρχαία Μακύνεια: παρουσίαση ενός οικισμού με μακραίωνη κατοίκηση στην Αιτωλία»

  Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024 θα πραγματοποιηθεί στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο στο Μεσολόγγι η εκδήλωση «Αρχαία Μακύνεια: παρουσί...